Forts Walk en Arthur Bay

22 oktober 2022 - Magnetic Island, Australië

Vandaag een beetje op tijd uit bed zodat we, voor het te warm zou gaan worden, de Forts Walk zouden gaan lopen. Dit is een wandeling naar een Fort uit de 2e wereldoorlog, waar nog wat overblijfselen te zien waren. Nadat we onze auto geparkeerd hadden en ons goed ingesmeerd hadden, het was inmiddels al rond de 30 graden en dat al rond 09.00uur, zijn we gaan wandelen. Het pad liep al best snel steil omhoog, en toen we omhoog keken zagen we een Koala in een boom zitten. Meteen onze fotocamera gericht en heel veel foto’s gemaakt. Blijft toch een byzonder schattig beestje. En weer verder gewandeld tot er op de grond in het zand “look up” geschreven stond, dus weer naar boven kijken en daar zat nog een Koala. En jahoor, weer die fotocamera. 📷

Een heel stuk verder kwamen we pas eigenlijk bij het Fort Circuit. We konden diverse kanten op, maar wij wilden naar de top met de commando post, dus we kozen direct voor het “zware traject” trapjes omhoog. En ondertussen kwamen we in een boom twee Koala’s tegen. 🐨 Jahoor,daar gingen we weer met de camera. Nadat we verder liepen kwamen  we bij de uitkijkpost/commando toren waar we een soort van ladder beklommen. En wat een mooi uitzicht was dat, we konden bijna over het hele eiland kijken, en we zagen de Arthur Bay liggen, dit was ook een hele mooie baai, maar daar kon je niet met de auto komen, dat kon enkel te voet.

Nadat we bij het fort alles wel bekeken hadden en het nu 32 graden was geworden besloten we terug naar de auto te lopen. Dit ging een stuk makkelijker dan de heenweg (de weg liep nu gelukkig ook naar beneden), Terwijl we even in de auto,met de airco aan, aan het afkoelen waren, besloten we samen om ook maar naar Arthur Bay te wandelen. Dus hop, wij uit de auto, rugzak op, waterfles gevuld en bordje gevolgd -> Arthur Bay. Dit liep makkelijk ( weer bergafwaarts) en we waren er zo. En inderdaad was dit een hele mooie baai, erg rustig, niet veel mensen. Wij onze schoenen uit en tot onze knieën in het water. Dat was een fijne afkoeling.

Terwijl we zo even in het water stonden kwamen we op het idee, om terug naar ons hotel te gaan, zwemkleding aan en terug te komen om hier te zwemmen. Dus wij onze benen afdrogen en aan de zware klim terug naar boven begonnen, en zwaar dat hij was….pff het was inderdaad pittig.

En zoals we het idee dus hadden zijn we die middag teruggegaan naar Arthur Bay en hebben hier heerlijk gezwommen 🏊‍♀️🏊‍♂️