Kennedy Trail walk en Bicton Hill Lookout

19 oktober 2022 - Mission Beach, Australië

We wilden graag naar de Bicton Hill Lookout wandelen want daar hadden we over gelezen dat het daar zo mooi was, maar wel dat het een pittige trail zou zijn, maar voordat we daaraan begonnen zijn we eerst nog de Kennedy Trail walk gaan lopen, deze tip kregen we van Blair (de eigenaar van Licuala Lodge), maar we mochten deze maar tot de creek lopen want vanaf daar was de kans groot dat er krokodillen zaten. En inderdaad was dit een mooie wandeling, over het strand, met prachtige uitzichten over het strand en de bossen.

Nadat we deze gelopen hadden reden we naar het startpunt van de Bicton Hill trail, auto geparkeerd en knieband omgedaan, want ik zag al dat we de hoogte ingingen. We begonnen te lopen en al snel liep het wel steil omhoog waardoor we diverse keren moesten stoppen om uit te hijgen en op adem te komen😮‍💨. Er waren ondertussen ook mooie vergezichten en we moesten hier gewoon even stoppen om foto’s te maken (lees : en uit te rusten). Na een eind geklommen te hebben zagen we de laatste trappen voor ons, nadat we deze ook beklommen hadden kwamen we bij het Lookout punt en we werden beloond met een schitterend uitzicht.

Toen we hier een heel eind gezeten gekeken hadden zijn we weer naar beneden gelopen en dat ging toch wel een heel stuk makkelijker.

Auto weer gepakt en richting het centrum  van Mission Beach gereden waar we eigenlijk nog de laatste wandeling (Ulysys trail) zouden doen, maar we besloten om eerst wat te eten in de plaatselijke taverne en toen we daar mee klaar waren hebben we lekker op het strand gezeten en gekeken hoe de sky divers uit een vliegtuig sprongen en vlakbij ons op het strand landden.