We reizen weer verder naar Magnetic Island

20 oktober 2022 - Magnetic Island, Australië

Alle bagage werd weer ingeladen in de auto, en we namen afscheid van Blair en Dawn van Licuala Lodge. We hadden helaas geen Kasuaris gezien in de tuin, ondanks dat we de 1e dag wel goede info hadden gekregen. Maar goed we vertrokken richting Townsville, en we waren maar amper voorbij een waarschuwingsbord waar voor gewaarschuwd werd voor overstekende Kasuarissen, toen Rowie (want die zat achter het stuur)  zei dat ik mijn camera gereed moest houden. En plotseling stak er inderdaad een Kasuaris over (waarschijnlijk was dit Garett). En ik maar fotos maken, maar wat een geweldig groot en mooi dier was dat om die in het wild te zien.

We vervolgden de weg via een mooie route ondanks dat dit een Highway was. Onderweg kwamen we ook nog Kangaroos tegen maar die lagen helaas dood langs de weg.

Halverwege de route waren we een weggetje ingereden naar een waterval, echter stond hier water over een brug en hier wilden we niet overheen rijden omdat je niet weet hoe diep dat is. Dus wij zijn maar omgedraaid en hebben van bestuurder gewisseld. En verder gereden naar Tonwsville naar de veerboot die ons zou overzetten. We waren er natuurlijk veel te vroeg, maar hadden wel alvast onze tickets opgehaald. We besloten om nog ergens wat te gaan eten en vertrokken bij de veerpont met de auto richting het centrum van Townsville, helaas was de rit van korte duur want we kregen een foutmelding op het scherm van de auto…. Adblue reservoir was bijna leeg waardoor we nog maar een 900 Km zouden kunnen rijden en dan zou de auto niet meer starten….ohoh dat was een beetje paniek 😱. Dus op zoek naar een tankstation in Townsville, en gevonden maar deze verkocht geen Adblue.

Tja dan toch eerst maar terug naar de veerboot want om 13.00uur zou deze vertrekken. En gelukkig weer ruim op tijd in de rij. De overtocht was ongeveer 45 minuten, maar we konden helaas niet de auto uit want alle auto stonden erg dicht op elkaar waardoor de deur niet open ging.
Toen we van de veerboot af konden rijden stonden we eigenlijk direct bij ons Hotel Peppers Blue on Blue, auto parkeren en inchecken. We konden direct in onze kamer en de auto beneden in de parkeergarage zetten. We hadden een hele mooie grote kamer met uitzicht op de zee en de Ferry.

Spulletjes op de kamer gezet en op zoek naar een tankstation want Adblue moest nog wel aangevuld worden. Bij het 1e tankstation op Magnetic Island werden we zeer goed en vriendelijk geholpen, men had geen kleine flessen met Adblue maar wel een Jerrycan met meer dan 10 liter, we mochten de auto aanvullen met wat we nodig hadden, er werd maar 5 liter Adblue berekend.

na een aantal keer starten van de auto en een stukje rijden verdween het storingslampje, en wat waren we blij 😊👍.

Terug naar het hotel, even naar de supermarkt gelopen en naar Nelly Bay gewandeld, maar helaas werd het slechter weer en zijn we lekker op het balkon gaan zitten en hebben we weer een spelletje Lama’s gedaan.