Verkennen van Magnetic Island

21 oktober 2022 - Magnetic Island, Australië

Het was een erg bewolkte ochtend en af en toe regende het, jammer genoeg. Maar we bedloten om het eiland te gaan verkennen met de auto. Dus wij na ons ontbijtje (geroosterd brood met jam of kaas) met de auto erop uit gegaan. Eerst naar Picnic Bay, mooie baai, waar we even over het strand zijn gelopen en over de Picnic Bay jetty (een lange aanlegsteiger) waar jongeren met een touwtje aan het vissen waren. Het begon een beetje te regenen dus wij de auto weer in en zijn gewoon de weg gaan volgen voor zover we konden, deze werd een onverharde weg en dat was voor ons een reden om de auto te draaien en terug te rijden. Nu via Nelly Bay (hier stond ons hotel) naar Arcadia naar de Geoffrey Bay. Dit was een heel groot strand, maar vanwege de regen zijn we hier niet zo lang geweest, dus weer verder naar Alma Bay. Hier was men aan het duiken en hebben we even naar gekeken, deze baai lag mooi tussen hoge rotsen, en was niet zo heel groot. We zijn weer verder gereden naar Horseshoe Bay, dit was ook weer een heel groot strand, ook hier weer heel even uit de auto.

Ondertussen kregen we al best wel honger dus we besloten om terug te rijden naar het hotel. Het eiland is niet zo groot dus je bent overal zo. We hebben wat gegeten en de lucht zag er een heel stuk beter uit en de zon begon te schijnen. Dus we hebben hetzelfde rondje nog een keer gereden maar nu met volop zon ☀️.

Nadat we deze middag na de Geoffrey Bay weer in de auto zaten sloegen we rechtsaf een weggetje in met een heleboel rotsen en lossen rotsblokken. Dit was ook mooi om foto’s te maken. Plotseling zagen we een Rock Wallaby op een rots zitten en terwijl we een beetje verder klauterden kwamen we er meer tegen. Dat was dus een toevalstreffer…het weer werd beter/zonniger en we hebben Rock Wallaby's gezien.

We reden rustig verder en zagen in de lucht een enorme roofvogel en bij het strand van Horseshoe Bay zaten nog een paar Rainbow Lorikeets in de bomen.

Zo hebben we ondanks het slechtere weer deze morgen er toch weer een mooie dag van gemaakt en mooie dingen en dieren gezien.

1. Rene Martens:
    23 oktober 2022
    Zo mooi ook dat je per toeval speciale dingen ziet
  2. Marc:
    24 oktober 2022
    De natuur laat zich niet plannen en dat is nu juist ook zo mooi aan de natuur :)