Vlucht van Alice Springs naar Cairns via Darwin

12 oktober 2022 - Port Douglas, Australië

Dit was weer een lange reisdag omdat we vlogen van Alice Springs naar Darwin, daar een overbruggingstijd hadden van 5 uur, dan doorvliegen naar Cairns om dan weer met de auto naar Port Douglas te rijden.

Onze dag begon al vrij vroeg, we zouden  namelijk al om 9.30 uur vanuit Alice Springs moeten gaan vliegen. Dus vroeg opstaan en een “ontbijtje” met natuurlijk koffie naar binnen werken. Dan auto inladen en uitchecken bij het resort. Nou dit ging vrij snel allemaal, nu op naar een tankstation om de huurauto af te tanken alvorens deze in te leveren. Hoppa, dit ging ook prima en snel, we lagen nog steeds op schema. Dan nu naar het vliegveld van Alice Springs, parkeerplaats voor de Avis auto was ook snel gevonden ( stond ook prima aangegeven). Bagage eruit, kijken of we niets vergeten waren uit de auto en snel de sleutel in de autokluis bij Avis droppen.

Johoe, we waren echt op tijd en moesten zelfs nog even wachten tot we konden inchecken. Nadat we onze tickets hadden en de bagage afgegeven, begaven we ons naar de security check. Het was erg rustig op het vliegveld dus alles verliep vrij snel.
Toen we op Darwin airport geland waren merkte je direct een klimaat verschil. Hier was het warm en vochtig, dus toch maar snel de terminal in om de komende uurtjes te overbruggen voordat onze volgende vlucht (Darwin>Cairns) weer vertrok. Met wat kaartspelletjes, wandelen door de terminal en mensen kijken zaten we weer op tijd in het vliegtuig voor de vlucht naar Cairns.

in Cairns aangekomen kwam onze bagage gelukkig ook weer op de band en konden we naar het autoverhuurbedrijf voor onze volgende auto. Dit keer was het weer zo’n grote, het was een Ford Endura 2WD. Bagage ingeladen en richting Port Douglas. Het was weer even wennen aan deze auto, maar na een paar minuten was de auto en het links rijden weer normaal.

Rond 22.30uur reden we de parkeer garage van ons Freestyle Resort binnen, sleutels van de kamer uit de kluis gehaald en de deur geopend van ons appartement, lekker koel binnen. Het was wederom een mooi appartement met een zitje, keukentje, aparte slaapkamer en een groot balkon met uitzicht op het zwembad.

Ondanks dat we zo moe waren toch nog even snel uit de drank/snoep automaat in de lobby wat te drinken gehaald en daarna weer moe naar bed gegaan.