Terugreis naar Nederland, deel 2

30 oktober 2022 - Rijen, Nederland

Nadat we de 1e vlucht van Brisbane naar Sydney achter de rug hadden, konden we direct doorlopen naar gate 15 waar een bus gereed stond die ons van de Domestic terminal naar de Internationale terminal bracht want die liggen een heel eind van elkaar. Dit was goed geregeld door Qantas/Cathay Pacific. We konden hierna direct naar de incheck balie van Cathay en we werden geholpen door een onvriendelijke mevrouw, die naar onze koffers vroeg, maar we hadden het label van Qantas al laten zien dat deze sl doorgestuurd werden. Uiteindelijk kregen we de boardingpassen en zijn we weer door de securitycheck gegaan, ditmaal zonder problemen. We hebben weer wat winkeltjes bekeken en souveniertjes gekocht, daarna wat gegeten en natuurlijk weer spelletje Lama’s gedaan. Uiteindelijk naar de gate gegaan en aan boord van het vliegtuig gestapt. We hadden geluk want de stoel naast ons bleef vrij zodat we iets meer ruimte hadden 😊.
De vlucht naar Hongkong vond ik meevallen, ondanks dat het toch nog wel even vliegen was. We hebben ons bezig gehouden met een filmpje kijken, muziek luisteren en spelletjes op het beeldschermpje voor ons.

Na een aantal uren vliegen kwamen we aan op Hongkong Airport en werden we doorgestuurd naar de transfer ruimtes en daar gingen we weer langs de securitycheck. Nadat we dit achter de rug hadden naar de gate waar het steeds drukker werd. Het vermoeden was dat we een vol vliegtuig zouden hebben, en dat was dus ook zo.

Hop,vliegtuig in en op naar Nederland. Het was een erg lange vlucht van 13 uur wasrbij we af en toe sliepen en de rest van de vlucht ons maar weer bezig hielden met het zelfde ritueel als de vorige vlucht, filmpje kijken, muziek luisteren en spelletjes doen.

De landing naar Schiphol werd ingezet, wat fijn was dat. Na veel uren reizen waren we weer in Schiphol. Nu door de douane en bagage ophalen, maar deze bleven wel lang weg. We waren zelfs een beetje bang dat deze misschien nog in Brisbane, Sydney of Hongkong stonden, maar toen kwam daar toch een bekende koffer aan, gevolgd door het 2e koffer. Zo nu naar de uitgang en we werden welkom geheten door het ontvangstcomité, die zelfs een “Welkom thuis” vlag hadden opgehangen.

Nog met zijn allen een kopje koffie gedronken en het een en ander verteld over onze reis, daarna richting huis gereden.

Wat hebben wij een fantastisch mooie reis gehad met een hoop gezelligheid, plezier en ervaringen. Rowie, bedankt voor deze mooie reis die ik als vader samen met je heb mogen maken ❤️.

1. Marc:
    31 oktober 2022
    Welkom thuis René en Rowie! Dankjewel voor het delen van jullie mooie reiservaring!