Dagje Australian Zoo in Beerwah

26 oktober 2022 - Beerwah, Australië

We waren redelijk in de buurt van de wereldberoemde dierentuin van Steve Irwin (crocodile hunter), en daarom moesten we daar gewoon naar toe. We hebben eerst nog even rustig aangedaan, ontbijtje gemaakt en zijn daarna richting Beerwah vertrokken. Bij aankomst bij de Zoo stond de parkeerplaats al goed vol, maar we konden gelukkig nog een plaatsje vinden. Auto dus geparkeerd, en naar de ingang gelopen. Er hingen veel foto’s van de overleden Steve Irwin. We kregen een plattegrond mee en zagen toen pas hoe groot deze Zoo was. Dus zijn we de route gaan lopen, langs verschillende grote reptielen, slangen, krokodillen, wombat, een  grote volière met prachtige vogels waar je doorheen kon lopen, olifanten , giraffen, nijlpaard, kangaroos, wallabies, ringstaart maki’s, koala’s en nog veel meer dieren die ik waarschijnlijk vergeet te benoemen, maar het was er heel groot en mooi opgezet. Alle dieren hadden ook heel veel ruimte en zaten niet in hokken. Rond de middag was er een show in het “crocoseum” dit leek op een soort stadion met tribunes, en in het midden een watertje. Eerst kwamen er twee jongedames die over de vogels in Australië vertelden en er kwamen dan ook diverse mooie vogels aangevlogen.

Hierna was het de beurt voor de krokodil, en dit werd door Robert Irwin (zoon van) gedaan. Het was geen show met kunstjes met de krokodil, maar meer een educatieve sessie, waar zelfs verteld werd wanneer een krokodil reageert of agressief wordt. Dit was een mooie “show “.

Na de show zijn we weer verder door de Zoo gelopen, inmiddels was het echt wel heel erg warm geworden, en toch waren alle dieren actief. We hebben heel erg genoten van deze Zoo en de dieren.

Eind van de dag zijn we eerst weer langs de Coles gereden voor eten en hebben we in ons Beach House gekookt en lekker gegeten.

1. Marc:
    27 oktober 2022
    Daar moet je inderdaad gewoon naartoe!
  2. Rene Martens:
    27 oktober 2022
    Inderdaad, dat was ook zo mooi en is niet met foto’s te beschrijven 😊