Arlie Beach verlaten en reizen naar Noosa

25 oktober 2022 - Peregian Beach, Australië

Deze ochtend vroeg opgestaan en alle bagage weer in de auto geladen want we gingen weer reizen naar jammer genoeg ons laatste logeeradres. Omdat dit wat zuidelijker lag moesten we weer gaan vliegen. Dus op tijd uitgechecked ( sleutel in brievenbus gedaan dus), auto afgetankt en richting vliegveld Whitsunday Coast airport in Proserpine gereden. Bij aankomst bij het parkeren van de huurauto werden we al aangesproken door een vriendelijke meneer van Europcar, deze nam de auto in ontvangst en we konden richting terminal lopen. Was wel vreemd want de terminal was nog dicht en onze vlucht zou om 12.05uur vertrekken, dan maar buiten op een bankje gewacht. Tegen 10.00uur gingen de deuren open, het was er allemaal maar klein, maar het inchecken en securitycheck ging dan ook snel. Rowie kreeg een extra controle op verdovende middelen, maar mocht ook doorlopen.👍

Het was een mooie overzichtelijke hal(terminal). We hebben een broodje gegeten en zijn bij de gate gaan zitten. Wij zouden vetrekken bij Gate 2 en het vliegtuig wat net aankwam liet passagiers uit het vliegtuig via Gate 3 de terminal binnen komen  maar dat was dus in principe dezelfde gate, zo klein was het.🤣

Afijn na 1,5 uur gevlogen te hebben kwamen we in Brisbane aan en dat is best wel een groot vliegveld, waarna we na de landing dus op zoek moesten naar de bagageband voor onze bagage. Gelukkig zagen we onze bagage liggen en konden we die snel meenemen. En nu op zoek naar Europcar voor onze auto.

Aangekomen bij de balie van Europcar stond er een kaartje dat we ergens anders moesten zijn, dus dat werd even zoeken, maar jawel hoor die hadden we ook weer gevonden. Een zeer vriendelijke meneer van Europcar vulde weer alles in en we konden vrij snel richting onze laatste huurauto gaan. Deze keer was het een MG (ook weer een SUV), bagage ingeladen en op naar Noosa. En nu was het weer een keer wennen met alle knopjes en hendeltjes want in deze auto zat het stuur wel rechts maar de richting aanwijzer links…en bij de vorige twee autos zat de richtingaanwijzer rechts, dus tijdens de rit naar Noosa had ik regelmatig de ruitenwissers te pakken ipv richting aan te geven. 😉

Tegen half vijf kwamen we aan bij ons resort The Retreat Beach houses. We checkten in en reden naar ons huisje. Vreemd een beneden en bovenverdieping dus we dachten dat we dit huisje moesten delen. Rowie deed de deur van het slot en er was een trap naar boven en een deur voor beneden. De deur beneden ging naar de slaapkamers, badkamers en toilet, en de trap naar boven bracht ons naar een heel grote woonkamer met keuken en een terras. Wauw dit was mooi. We konden trouwens vanuit het boven terras een klein stukje zee zien.

We hebben onze spullen binnen gezet en zijn naar Noosa Heads gereden om de zon onder te zien gaan bij een lookout. We waren wat te laat want het was al druk, dus misschien gaan we nog een keer terug naar dit lookout punt.

Nog even naar de supermarkt om eten te halen, en in “ons huis” te koken. We hadden weer lekker gegeten. Beetje TV gekeken en weer redelijk op tijd in bed gekropen want je wordt ook wel moe van alle indrukken en mooie dingen.