Onze echte 1e dag in Sydney

5 oktober 2022 - Manly, Australië

We hebben heerlijk geslapen en werden ook uitgerust wakker. Ons ontbijt bestond uit  koffie, thee en wafels/koekjes en we besloten om in het centrum wat te eten . Helaas regende het een klein beetje, maar daar trokken we ons niets van aan. Dus rugzakken gevuld, vest en jas aan (wel lange broeken aan) en lopen richting het Operahouse.
Onderweg een Australische Simkaart voor de telefoon gekocht en richting de wandelroute Operahouse/ Harbour bridge gelopen.
Inmiddels was het droog en kregen we het Operahouse in beeld. Wat fijn om hier weer te zijn.

Natuurlijk hebben we weer veel foto’s gemaakt van en bij het Operahouse, Harbourbridge en Mrs Macquaries Chair.
We besloten om richting Circular Quay te wandelen en eerst te lunchen. Na de lunch hebben we onze Opalkaarten opgewaardeerd, want die heb je nodig als je met openbaar vervoer (Ferry, bus) wenst mee te gaan. We zijn met de Ferry naar Manly gegaan en hebben daar een flinke wandeling gemaakt, langs de kust, door een bos, waarbij we uiteindelijk op de top van een berg stonden. Daarna in het centrum van Manly bij Starbucks lekkere frappuccino gedronken en in een bakkerswinkeltje heerlijk koeken gekocht. Op de Ferry terug naar Circular Quay was het erg stormachtig waardoor de boot behoorlijk heen en weer schudde.

Terug van de Ferry heeft Rowie nog een trui gekocht van Australie en zijn we via de Botanische Tuinen naar ons appartement gelopen. Onderweg zagen we een winkeltje waar je hamburgers kon kopen en dit was vlakbij ons appartement, dus eerst spulletjes afgezet in appartement en hamburgers gehaald. Deze lekker opgegeten in ons appartement, hierna wasje gedraaid want nu hadden we een wasmachine en daarna toch weer op tijd het bed ingekropen.

1. Rene Martens:
    5 oktober 2022
    Os mooie trui Rowie.

Jammie, Starbucks en ook nog hamburgers😋