Avondtour Wildlife “Wait a While”

16 oktober 2022 - Lake Barrine, Australië

Om 15.00uur was het zover, we moesten verzamelen bij de picknick hut bij Lake Barrine, voor onze tour waarbij we enkele Australische dieren zouden kunnen gaan zien, die we normaal overdag niet zouden kunnen zien. Om 15.00uur kwam er een wit busje aangereden waar een man in zat die ook voor “crocodile dundee” door zou kunnen gaan, zijn naam was Paul. Na een voorstelrondje (groepje van 8 personen) kregen we thee, en ik ben een beetje van mijn geloof dat het slootwater is gevallen, dus ik heb ook meegedronken…maar lekker vond ik het niet. De TimTam die we kregen was wel lekker.

Hierna kregen we wat uitleg wat de bedoeling van deze tour zou zijn en wat veiligheid dingetjes omdat we ook deze avond in het donker op de weg zouden lopen.

We gingen op pad en bij de 1e plant stonden we al stil, want deze was pijnlijk als je deze deed aanraken, kort daarna liet Paul ons een sliert van een boom zien met een soort weerhaakjes, hier kon he goed in verstrikt raken en deze sliert had de bijnaam “Wait a While”.

Oke we liepen verder het Rainforest in en we kwamen een aantal keer de Musky-Rat Kangaroo tegen, verder nog een bijzondere vogel tegen : de Bower-Bird. Paul vertelde verder nog over de bomen en planten in dit stuk Rainforest. We reden verder met het busje naar een ander bos, waar we Australian Brush Turkeys tegen kwamen en Red-Legged Pademelons. Hierna weer het busje in en naar een riviertje waar het vogelbekdier zou zitten….en ja hoor, we hebben hem gezien, wat een grappig beestje.
Toen werd het tijd om te gasn dineren, waarbij we zelf van de menukaart mochten kiezen. Na het diner weer het busje in en naar een ander stuk regenwoud waar we nu in het donker op zoek naar dieren gingen.

We liepen aan de rand van het bos en hebben diverse possums gezien, een cicade ( dat is een soort grote krekel), vuurvliegjes en we keken naar de sterren, dat was echt ontzettend mooi, we konden zelfs het flikkerende licht van ruimtestation ISS zien.

Een klein stukje verder gingen we de bossen in, we moesten op een rij gaan staan en het kleine lampje wat Paul bij zich had ging uit en het was echt heel erg donker, het was zwart, je kon niet eens je eigen hand zien. Toen moesten we omdraaien en deed hij het lampje weer aan en we stonden recht voor een hele grote figtree. Die boom was echt heeeeel groot.

We liepen een klein stukje verder, en daar zagen we een grote spin en een Northern Leaf-tailed Gecko.

Daarna nog in een ander bos gezocht naar Tree Kangaroos, maar deze hebben we niet gezien.

Het was een bijzonder leerzame en heel mooie ervaring om deze tour gedaan te hebben. Was wederom prachtig.

1. Marc:
    19 oktober 2022