Lake Tinaroo en Waterfalls Circuit

17 oktober 2022 - Atherton Tableland, Australië

Vandaag zijn we er weer op uit gegaan, we zijn eerst richting Lake Tinaroo gereden, dat is een gigantisch groot meer en we hebben hier dus maar een klein stukje gewandeld. Een stukje verder was een grote dam, the Tinaroo Falls dam, dit was een hoge niet omheinde dam, was mooi om even te zien, maar omdat Rowie het hier een beetje eng vond zijn we weer snel doorgereden en onderweg een broodje of eigenlijk een  wrap. Smaakte best aardig ondanks dat deze een beetje taai was, maar helaas maakten we een grote fout, omdat we niet alles opgegeten hadden hebben we deze in het zakje in de auto laten liggen, maar na een paar uur ruikt de hele auto ernaar. Dat was dus niet erg slim van ons.

Nadat we dus onze “lunch” op hadden zijn we verder gereden naar het Waterfalls Circuit, een scenic route naar 3 verschillende watervallen. De 1e was de Millaa Millaa Falls, dat was een mooie waterval, waar helaas ook mensen bij zwommen en onder de waterval gingen staan, jammer voor onze foto’s, maar dat werken we wel bij met een computerprogramma 😂. Daarna zijn we doorgereden naar de Zillie Falls, hier probeerden we ook bij het water uit te komen, maar helaas was dit zo’n moeilijke wandeling dat we net voor we het eindpunt gehaald hadden zijn omgedraaid. Was ook een mooie waterval maar de Millaa Millaa Falls vond ik mooier.

De laatste waterval die we gingen bezoeken  was de Ellinjaa Falls. Toen we daar aan kwamen moesten we een klein stukje naar beneden wandelen. Hier waren we de enigste bij de waterval. We zijn even lekker op een steen gaan zitten en hebben gekeken hoe mooi het water viel en geluisterd naar het water. Was een heel mooi en rustgevend uitzicht.

Onderweg terug naar onze cottage zijn we bij een supermarkt gestopt en hebben vlees gehaald zodat we lekker bij onze cottage het Aussie gevoel met de bbq konden creëren.