Crater Lakes Rainforest Cottages

15 oktober 2022 - Yungaburra, Australië

Crater Lakes Rainforest Cottages ligt aan de rand van een regenwoud, in de buurt van Lake Eacham in de Atherton Tablelands. De vier cottages zijn uit hout opgetrokken en worden omgeven door tropische bomen en struikgewassen. Wij zaten in huisje 3, wat de naam Tuscany had. Toen we ons gemeld hadden bij de receptie werden we verwelkomt door John, een zeer enthousiaste eigenaar die ons vertelde over de dieren die we zouden kunnen zien. We kregen een mandje met allerlei ontbijt lekkernijen zoals brood, cornflakes, jam eieren, spek en een Toblerone. Ook kregen we een bakje meelwormen voor de vogels én een bakje pellets voor de Kangaroos.

We parkeerden de auto bij het huisje en liepen richten de veranda want daar was de deur. Prachtig hoe het er binnen uitzag en erg compleet. Vlug wat spulletjes opgeruimd en buiten gaan zitten en daar kwamen de vogels al naar je toe. We hebben ze vanuit de hand kunnen voeren met de meelwormen, dit was wel uniek voor ons.
We hebben de rust gepakt om hier lekker te zitten en even bij te komen. We zagen allerlei vogels en werden regelmatig vergezelt door kalkoen achtige grotere vogels (Australian Brush Turkey)

We hebben de eieren met spek gebakken en dat smaakte ook weer lekker. We zijn weer een heel eind buiten gaan zitten en hebben toen de Musky-rat Kangaroo diverse keten voorbij zien komen. En omdat we appelschillen en banaan in een bakje  gedaan hadden zagen we de Yellow-Footed Antechinus ook langs de standaard omhoog kruipen.

Fantastisch on dit allemaal te zien. Toen het wat frisser werd zijn we naar binnen gegaan en hebben we nog een spelletje Lama’s gedaan en lagen we weer op tijd op bed, luisterend naar allerlei geluiden uit het bos vielen we in slaap 💤

1. Marc:
    17 oktober 2022
    Mooi al die bijzondere dieren en natuur!
  2. Rene Martens:
    17 oktober 2022
    Dieren is echt iets voor jullie