Autorijdend van Port Douglas naar onze volgende bestemming Atherton Tablelands

15 oktober 2022 - Yungaburra, Australië

We moesten ons appartement Freestyle Resort in Port Douglas weer achterlaten, dus bagage weer gepakt en in de auto geladen. Sleutel ingeleverd, navigatiesysteem ingesteld en we besloten om via De Granite Gorge te rijden, dit was een “privé” natuurpark met grote rotsen waar je ook wallabies kon voeren en dat is wel iets wat wij erg leuk vinden. Dus koers gezet naar de Granite Gorge. Het laatste stukje vlakbij deze locatie moesten we voorzichtig rijden want dit was een onverharde weg in the middle of nowhere. Uiteindelijk kwamen we er aan en het was een soort wild kamperen met een kleine “receptie” midden in de bossen. Een mevrouw vertelde ons de route en we kregen ieder een zakje voer mee. Het was wel een heel erg mooi gebied met allemaal riviertjes, meertjes en vooral grote rotsen. Al snel zagen we de eerste Rock wallaby, deze was niet schuw en kwam naar ons toe. Rowie kon deze voeren, wat natuurlijk ook weer de nodige (vele) foto’s opleverde. We liepen een stukje verder en daar zaten er nog een paar, maar deze waren een stuk schuwer dus die kwamen niet dichterbij. Klauterend en klimmend kwamen we bij wat meertjes, en bij de rode route, deze hebben we geprobeerd te “ lopen” maar was toch te moeilijk voor ons vanwege de hoge opstappen, en de hitte, dus we besloten terug te gaan. Dit was geen verkeerd plan want op de terugweg kwamen we weer een heleboel Rock Wallabies tegen die we gevoerd hebben. We zijn zelfs maar.even op de grond gaan zitten om ze te bekijken en te voeren.

Na een tijdje rond gehangen te hebben zijn we naar de auto gegaan en hebben we onze tocht verder opgepakt naar Lake Eacham waar we onze nieuwe overnachtingen zullen doorbrengen bij de Crater Lakes Rainforest Cottages. Dit zijn maar 4 huisjes gelegen in de bossen waarbij de veranda van ons huisje direct aan een bosrijk gebied grensde zodat de vogels, wallabies enz. vanaf onze veranda te spotten zijn.