Kings Canyon Rimwalk

10 oktober 2022 - Kings Canyon, Australië

Vroeg uit de veren om een grote wandeling op Kings Canyon te maken. Dit omdat het bij extreme hitte verboden is om de wandeling nog te starten, en vandaag was het dus 23 graden. We gingen vroeg ontbijten en daarna een klein stukje met de auto naar de voet van de berg. Het was nu 7.15 uur Flessen water in de rugzak en hop daar gingen we….het begon dan weer met de door mij gevreesde heftige klim met een door stenen gevormde steile trap/pad naar boven. In ons eigen tempo klommen we naar boven met regelmatige rust (uitpuf) pauzes, en toch leek het deze keer mee te vallen. Wat een mooi uitzicht was het toch over de vallei. We vervolgden onze route waarbij we volop genoten van het klimmen, klauteren en het moois wat we onderweg zagen. Af en toe konden we voorzichtig over de Rim van de Canyon kijken en keken we zo in de diepte. Snel maar weer terug naar een veiliger pad. Na zo’n 4 uur gewandeld, geklauterd en genoten te hebben kwamen we weer bij de Car Park uit. Hier als “beloning” een appeltje gegeten waarbij we besloten om dan toch ook nog maar de korte Creek walk van 1 uur er achter aan te doen. Was wel aardig maar als je de Rim Walk gedaan hebt valt deze erg tegen. Bij het eindpunt begon een Australier uit Perth tegen ons te praten en die vertelde dag de Kathleen Springs walk ook erg mooi was, deze lag een stukje verder.

En wij dus niet te lui om deze dan nu ook nog maar te lopen, was inderdaad mooi, maar aangezien wij al twee flinke wandelingen achter de rug hadden viel mij dit toch best zwaar.

Moe maar erg voldaan lagen we rond 20.00uur al te slapen.

1. Dorothe:
    12 oktober 2022
    Het wordt steeds mooier, he!