Met de auto door de Outback naar Alice Springs

11 oktober 2022 - Stuart Highway, Australië

Vandaag een lange rit met de auto 475km via de Larapinta Drive, Luritja Road, Ernest Giles Road, Lasseter Highway en de Stuart Highway dwars door de Outback om naar onze volgende bestemming te reizen. Dit is ook wel echt het Australië gevoel want als je hier rijd door de rode woestijn met weinig tot geen autos ( op een roadtrain na) is dit wel een heel erg mooie ervaring. Af en toe gestopt om een foto te maken of op een parkeerplaats langs de weg wat te eten. Helaas geen kangaroes onderweg gezien, op een enkele dode die langs de kant van de weg lag. Wel onderweg wilde paarden en kamelen en enkele hagedissen die de weg overstaken.

We hebben er in totaal 7 uur over gereden, en elkaar afgewisseld met sturen. Het links rijden valt eigenlijk best wel mee, enkel dat we af en toe de versnellingspook met de rechterhand wilden bedienen….maar daar zit niets , hè.

We zouden volgens het navigatiesysteem trouwens een stuk kunnen afsnijden door de Ernest Giles Road te nemen maar dit was een onverharde offroad weg, en ondanks dat we een grote 4 wheel drive auto hadden durfden we dit toch niet aan. Maar we hebben dit toch wel een klein stukje gereden, al was het enkel maar voor het offroad gevoel. Nou bij de 1e 500 meter werden we al helemaal in de auto door elkaar geschud, dus zijn we  maar omgedraaid, niet rustig natuurlijk, want ik moest toch even het Australische outback stof gehapt hebben. 😉

Tegen 16.00uur kwamen we bij het Desert Palms resort in Alice Springs aan en hebben we lekker op het balkonnetje bij onze kamer Soep en  crackers met jam gegeten. En we hebben gezellig een kaartspelletje gedaan.

Het was weer een mooie dag.