Wandeltochten Uluru en Kata Tjuta

8 oktober 2022 - Kata Tjuta, Australië

Na het ontbijt hebben we onze spulletjes voor in de rugzak weer gepakt, water en iets te eten , wandelschoenen én korte broek aangedaan en hup… weer vertrokken naar het National Park richting Uluru. Auto geparkeerd en de 1e wandeling gestart rond Uluru. We hebben de Mala Walk gedaan ( een wandeling van 1,5 tot 2 uur). Daarna hebben we heel simpel op een bankje gezeten en naar deze mooie speciale monoliet gekeken en geluisterd. Blijft toch wel iets machtigs (vinden wij).

Omdat we ook nog naar de Muṯitjulu Waterhole wilden hebben de Kuniya walk er ook nog maar achteraan gedaan.(1uurtje)

We namen “afscheid” van deze mooie Monoliet en zijn 50km verder gereden naar de Katja Tutja. Auto geparkeerd en rugzak weer op en nu de Waḻpa Gorge walk van 2 uur lopen. De route liep omhoog maar was erg mooi. Bij terugkomst bij de auto waren we beiden nog fit en reden we een klein stukje verder om hier ook nog maar eens de Valley of the Winds route te lopen naar het Karu lookout. Bij terugkomst bij de auto vonden we dat we wel voldoende gelopen hadden.

Om dan deze  mooie dag weer af te sluiten besloten we dan ook nog maar om het af te ronden met een zonsondergang bij Kata Tjuta. Mooi om de zon bij dit “Western achtig “ gebergte ook onder te zien gaan.

Nadat het dus een beetje donker begon te worden begaven we ons richting de uitgang van het park en laten we dit mooie gebied met Aboriginal eigendommen en belevenissen (dromen), achter ons.