Zonsopkomst bij Uluru

8 oktober 2022 - Uluru-kata Tjuta National Park, Australië

We moesten deze ochtend erg vroeg opstaan omdat we de zonsopgang wilden zien bij uluru, dus om 5.45uur zaten we al weer in de auto richting het nationale park. We moesten nu wel een heel stuk verder rijden voor de “Sunrise Car Parking”  dan gisteren, maar daar aangekomen, snel camera en statief uit de auto gepakt en een klein stukje gelopen naar het uitzichtpunt. Statief neergezet en timelapse weer gestart. Jammer genoeg waren de kleurverschijnselen niet zo duidelijk te zien bij de zonsopgang dan bij de zonsondergang van gisteren, maar toch was het mooi om te zien. Na een klein half uurtje gingen de andere toeschouwers ook weg. Wij pakten onze spulletjes ook weer in om te gaan ontbijten in ons Hotel. Net toen we weg wilden lopen haalde één van de parkmedewerkers een tas te voorschijn onder haar jas en daar kroop een kleine kangaroo uit 🦘

Ze liet dit schattige dier even los, maar deze wilde na een paar stapjes toch weer terug de tas in😊.

Wij gingen ook nog even terug naar het Hotel om te ontbijten en ons verder gereed te maken om te gaan wandelen bij Uluru en Kata Tjuta.

1. Vera:
    11 oktober 2022