Zonsondergang bij Uluru

7 oktober 2022 - Mutitjulu, Australië

We zijn zonder schade, linksrijdend met af en toe een ruitenwisser aan te zetten ipv de richting aanwijzer aangekomen bij het Outback Pioneer Hotel. We konden direct inchecken en naar de kamer gereden. Het hotel bestaat uit een aantal gebouwtjes waar een aantal kamers in gemaakt zijn. Wederom een mooie ruime kamer. Spulletjes uitgepakt en naar de winkel (supermarkt) gewandeld. Wat eten gekocht voor avond-eten en water. En toen zagen we ze weer liggen.TimTam koekjes. Die konden we niet laten liggen.

Terug op de kamer drank, vestjes, statief en fototoestel mee en richting Uluru sunset gereden.

Daar aangekomen was het nog niet druk, dus we konden de auto direct parkeren op een plekje waar we graag wilden staan voor een mooi uitzicht. Alles geïnstalleerd, camera op statief, en Timelapse opname gestart. Het spektakel kon beginnen en eerlijk gezegd was het ook een heel mooi fenomeen, Uluru verkleurde steeds weer op een andere plek tijdens het ondergaan can de zon en boven Uluru herrees dan ook nog eens een volle maan. Prachtig om dit te mogen aanschouwen. Het werd langzaamaan toch wel wat frisser, en snel een vestje uit de auto gehaald. Na 1,5 uur werd het wel donkerder en zijn we de spulletjes gaan inpakken en naar het hotel teruggereden.

Moe maar voldaan lagen we dus op tijd op bed en vielen we echt heel snel in slaap.

1. Dorothe:
    10 oktober 2022
    Ben benieuwd naar die foto's