Op weg naar de Outback

7 oktober 2022 - Yulara, Australië

We verlaten Sydney om de reis voort te zetten naar de Outback. Bij het uitchecken in het hotel vertelde de receptioniste dat het  weer in Sydney de afgelopen dagen wel extreem waren, maar dat we nu in ieder geval in de Outback een stuk beter weer zouden hebben. Dus met die opmerking stapten we voldaan in de taxi en lieten we Sydney (en de regen) achter ons richting het vliegveld. We waren goed op tijd want we konden nog niet inchecken, we moesten een kwartiertje wachten. Nadat we dan de tickets konden printen en bagage hadden afgegeven zijn we via de security check naar de gate gegaan. We hebben tijdens het wachten nog wat gegeten en een spelletje Lama’s gedaan.
Tijdens de vlucht hadden we wel last van wat turbulentie en in zo’n klein vliegtuigje voel je dat best wel.
Nadat we geland waren in Yulara/Ayers Rock kwamen onze koffers vrij snel op de band omdat het een klein vliegveld was en er maar 1 bagageband was.

Nu bij de autoverhuurder Avis onze auto ophalen, de mevrouw die ons hielp was erg aardig, en nadat alle papieren waren ingevuld en getekend kregen we de sleutel van de auto….Toyota Cruiser Prado. We liepen naar buiten en keken rond en er stond een giga grote auto die voor ons was.

Koffers ingeladen, lachend en met een big smile dat dit zo’n enorme grote auto was, gingen we op weg, voor de allereerste keer links rijdend ( met regelmatig gebruik makend van de ruitenwissers ipv richting aanwijzers, want die zitten dus ook anders in deze auto’s) naar ons hotel in Ayers Rock.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade