Hiking 🥾 door de Mossman Gorge

13 oktober 2022 - Mossman Gorge, Australië

Vandaag stond op de planning om de circuit walk in de Mossman Gorge te lopen. De Mossman Gorge is een regenwoud en ligt in het Daintree National Park. We reden met de auto naar de carpark en kochten tickets voor de shuttle bus die pendelde tussen de parkeerplaats en het begin van de route. We  begonnen de wandeling die eerst over een aantal goed aangelegde paden liep, echter nadat we een wiebelende hangbrug over waren begon de route dus pas eigenlijk. Dit was een veel interessantere routevoor ons want een beetje afzien en klauteren vinden we niet erg. We keken onze ogen uit, zo’n enorme grote bomen en planten, vogels die floten ( en enkele die schreeuwden) en enkele hagedissen die die snel wegkropen. Ook liepen we langs een beekje met watervalletjes, wat een mooi beeld gaf.

Na een kleine 3 uurtjes wandelen kwamen we weer uit bij de opstapplaats voor de shuttlebus. Deze bracht ons weer bij de parkeerplaats waar onze auto stond.

we hebben hier eerst een lekker broodje gegeten alvorens we naar Flagstaff Hill zouden rijden, wat onze volgende wandeling zou worden …