Korte wandeling bij Flagstaff Hill

13 oktober 2022 - Port Douglas, Australië

Nadat we in de ochtend al een heel eind gelopen hadden bij de Mossman Gorge, gingen we toch nog op weg richting Flagstaff Hill. Eigenlijk zouden we daar naar toe wandelen, maar we vonden het tocht beter om de lookout met de auto te bezoeken omdat we al best een eind in de Gorge gewandeld hadden. Bij aankomst werden we getrakteerd op een mooi uitzicht, over het Four Mile Beach, en de blauwe Coral Sea. Toch besloten we om een stuk van de Flagstaff Hill walking trail te bewandelen, vanuit de lookout naar Four Mile Beach.
Onderweg dus mooie uitzicht punten en voor we er erg in hadden stonden we al op het strand. Erg mooi strand met bomen die vanuit het regenwoud in het water stonden. Hier zegt men dan ook “Where the forrest meets the sea” .

Nadat we (weer) wat foto’s gemaakt hadden zijn we weer naar boven gewandeld, wat best wel zwaar was met al die trapjes, maar we konden af en tie stoppen om uit te puffen waarbij we zeiden dat dit ook weer zo’n mooi uitzichtpunt was, maar dit was gewoon omdat we even moesten rusten 😉.

Toen we weer terug bij de auto waren hebben we bij de supermarkt Coles, hamburgers, broodjes en mayonaise en ketchup gehaald en hebben we deze in ons appartement gebakken en heerlijk opgegeten.